Válassza ki az országát!Válassza ki az országát!
Magyarország - intézményi

Dizájn figyelő

A Tarkett minden évben új tervekkel, színekkel és anyagokkal gazdagítja a termékskáláját. Alig kezdték el árusítani az új 2010/2011-es kereskedelmi sorozatokat, a Tarkett tervezői már a következő kollekció elkészítésének felénél járnak. Azzal magyarázzák, hogy azt a fajta kollekciót szeretnék megvalósítani, amit a vevők óhajtanak.

 

A tervezők

Alig kezdték el árusítani az új 2010/2011-es kollekciót, a Tarkett tervezői világszerte már az új kollekció elkészítésének felénél járnak. Minden egyes kollekciónál két év telik el az adatgyűjtéssel, ötletek létrehozásával és az új termékek kivitelezésével. Mindennek egy a célja, ahogy Beatrice Mange, a Tarkett Dizájnért felelős alelnöke (Tarkett’s Vice President for Dizájn) mondja - „olyan kollekció létrehozása, amely minden alkalmazásra és használatra megoldást kínálál a textúrák, színek és minták lehető legszélesebb választékával.”

 

Trend meghatározása

Sandrine Bellavoine vezeti a Tarkett Trend kompetencia és előrejelzések központját (Trend Competence and Forecasts Centre) és ő felelős azért, hogy a tervezők a legjobb információt kapják meg az új fejlesztésekről. „Egy új kollekció összeállítása igazi csapatmunka.” – mondja. Ez azt jelenti, hogy szoros kapcsolatokat ápolnak nemzetközi trendfigyelő csoportokkal és más tervezőkkel. Sandrine kereskedelmi vásárokra is ellátogat, és nem csak a padlóburkoló és építészeti szakmai kiállításokra, hanem mindenfajta dizájn kiállításra, olyan fő ágazatokéra is, mint az egészségügy vagy az oktatás. „Ezek mind egy-egy lehetőséget adnak ahhoz,” – állítja – „hogy megértsük az egyes környezetek specifikus követelményeit és azt, hogy a padlóburkolati megoldások milyen szerepet játszanak a tervezés egészében.”

 

A vevői szemlélet

Néhány esetben, mint például az egészségügyben vagy az oktatásban, az új kutatásoknak, amelyek bizonyos színek és minták fiziológiai és pszichológiai hatásait vizsgálják, komoly következményei lehetnek. „Nagyon ügyelünk arra,” – mondja Beatrice – „hogy bizonyos területeken a szín és a forma által nyújtott jelentőségekkel óvatosan bánjunk. Például, a kórházakban bizonyos színek olyan légkört nyújtsanak, amelyek érzelmileg megnyugtatóak. Néhány minta vizuális zavarokat okozhat az epilepsziás embereknél. Mindez hozzátartozik a vevőink életéhez, és biztosnak kell lennünk abban, hogy a legfrisebb információkkal dolgozunk.” Végül a kollekciónak mindig egyensúlyban kell maradnia a praktikus követelmények és az esztétikum között.

 

Új inspiráció

A külső szakemberek új szemléletet adhatnak azzal, ahogyan a termékeket használják. Ez történt az utóbbi pár évben, amikor a vezető tervezők és építészek elkezdték kiaknázni a PVC-ben rejlő vizuális lehetőségeket. Ez befolyásolta tervezőinket.
„Látható, hogy a PVC-t mennyi izgalmas új módon lehet használni,” - mondja Sandrine „ez inspirálja az új dizájnokat. Ennek eredményeképpen fejlesztjük és fejlesztjük tovább az új termékeket és formatervezettebb stílusban, szélesebb választékot kínálunk. Egy ilyen sokoldalú termékkel, mint a Tarkett otthoni PVC-je, a tervezésnek nincsenek határai. Legyen szó természetesről vagy elvontról, szinte minden megvalósítható a PVC-n.”

Dizájn az Ön szolgálatában

A végeredményt az határozza meg, hogyan használják fel a terveket. A Tarkett teljes körű szolgáltatásának részeként a tervezőcsapat tanácsot is ad, hogyan használhatóak a színkombinációk a legjobb hatás kedvéért, vagy a padlóburkolat tervezés útkeresés vagy jelzés lehet, vagy egyéniséget is adhat.

A tervezőcsapat az egyes termékek mintáival kapcsolatos kérésekre is reagál. „Nemrég felkeresett minket az Egyesült Királyságbeli értékesítési csapatunk,” – magyarázza Sandrine - „mivel egy tanulmány kimutatta, hogy a biztonsági padlóburkolatnál igény van egy szélesebb mintaválasztékra, amelynek nem biztonsági padlóburkolat kinézete van. Olyat szerettek volna, ami természetesebbnek néz ki, mint például a fa, de megmaradnak a speciális biztonsági jellemzők.” A kérés olyan dizájnt eredményezett, amely ideális a szociális otthonokhoz hasonló helyeken, ahol meleg, otthonos légkör és a biztonság egyaránt fontos.

Végül, az igazán különleges igényekhez igazodva a Floorcraft Tervezőszolgálatnál (Floorcraft Dizájn Service) a Tarkett egyénre szabott megoldást kínál vevőinek, ezzel a padlót önálló díszítőelemmé teszi.

 

Új termékek

A tervezők által folytatott kutatás, valamint a vevőkkel tartott kapcsolat inspirációt nyújthatnak az új termékhez. A tervezőcsapat szorosan együttműködik a Tarkett önálló Kutatás és fejlesztés (Research and Development, R&D) részlegével, és a termékmenedzsmentet is bevonják, a termékekbe az ötlettől kezdve egészen a kivitelezésig. A homogén PVC esetében, ahol a minta a termelési folyamat része, ez a fajta bevonás különösen fontos, mivel a kialakítható minták típusa jelenleg meglehetősen korlátozott. Az új technikák azonban az idővel folyamatosan fejlődnek, és ez növeli a minták lehetőségeit a jövőben.

 

A jól eső érzés faktor

A tervezés nem csak arról szól, hogyan néz ki a padlóburkolat, jónak is kell azt éreznünk. Ahogy Beatrice fogalmaz, „Fontos, hogy a megjelenés nem közvetíthet olyan elvárást, hogy egy padló milyennek érződik majd, és az érintés sem tudja ezt visszaadni.” Ahhoz, hogy biztosan ez történjen, minden egyes terméket alaposan át kell gondolni érzékszervi megjelenés szempontjából; a felületi szerkezetet és a dombornyomásokat úgy tervezték, hogy a dizájn valódiságát utánozzák.

 

Bővülő lehetőségek

A kereskedelmi vevők számára a teljesítmény ugyanolyan fontos lehet, mint a legfrissebb trendeknek megfelelő dizájn. Ehhez hasonlóan sokszor az a bizonyosság, hogy a kedvelt színt vagy mintát továbbra is gyártják majd, és kapható is lesz, fontos tényező a mintaválasztékban. A tervezőcsapat számára kihívást jelent olyan padlóburkolati megoldások teljes sorozatát létrehozni, amely nemcsak az aktuális trendeknek felel meg, hanem kortalan stílust is magában foglal, illetve a mintákat a megfelelő funkciókhoz társítja.

 

A padlóburkolás jövője

Mit alkotott a tervezőcsapat a 2010/2011-es szezonra? „Érezhetően egyetlenegy téma vonul végig a következő év trendjein” – állapítja meg Sandrine, „és ez a környezetvédelmi értékek témája. A környezetvédelem egy kulcsfontosságú téma legyen szó általánosan természetes, technológiai, egyszerű vagy bonyolult stílusról. Mindez nemcsak a megjelenésben mutatkozik meg, hanem a termékformulákban, felületkezelésekben és a termelési technikákban is.” És ezzel vissza is tértünk a következő évi kollekcióhoz.

 

Box: Főzés a Tarkettel
A Tarkett PVC-iben rejlő hatalmas lehetőség mintapéldája az Aurelie Nangniot, Linóleum dizájn menedzser (Linoleum Design Manager) által létrehozott kiállítás. Ez a „Főzés a Tarkettel”, minden étel ebben a konyhában – sütemények, csokoládé, édességek, kekszek, mályvacukor, stb. – PVC-ből készült. „Úgy van megtervezve, hogy” – mondja Beatrice Mange, a Tarkett Dizájnért felelős alelnöke (Tarkett’s Vice President for Design) „Ön felfedezheti az új érzéseket és az új megközelítést, minden olyan dolgot, ami főzés közben történik – játék, öröm, tapintás, képzelet, elmélkedés…”.